Camera Musicae | Avalua’t
15104
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-15104,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-13.3,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.5,vc_responsive

AVALUA’T

Com saber quin és el meu nivell instrumental ?

Això és una guia per autoavaluar-te, està pensada només per al teu propi us particular. Aquesta classificació per nivells és útil perquè els músics amateurs d’un nivell similar puguin trobar-se entre ells per a organitzar una formació de cambra. Tingueu en compte que sempre podeu revisar el vostre nivell a mesura que milloreu o adquiriu més experiència musical o bé si la manca de temps per a estudiar arriba a afectar el vostre nivell.

Segon mètode

  • 1. Estudies regularment?
    SI (2 punts ); A VEGADES (1 punt); NO (0 punts)
  • DOS VEGADES A LA SETMANA O MÉS (2 punts); UNA VEGADA A LA SETMANA (1 punt); MENYS SOVINT QUE TOT AIXÒ (0 punts)
  • Et perds gaire sovint?
    QUASI MAI (2 punts); A VEGADES (1 punt); SOVINT ( 1 punt)
  • Quan et perds, ets capaç de retrobar el fil?
    SEMPRE (2 punts); NORMALMENT (1 punt); RARAMENT (0 punts)
  • Quin és el teu nivell de lectura a primera vista?
    EXCEL.LENT (2 punts); SUFICIENT (1 punt); JUST (0 punt)
  • Amb quantes de les següents obres ets sents confortable?
    Quartets de Haydn, Mozart, Beethoven Op. 18
    QUASI TOTS (2 punts); MOLTS (1 punt); POCS (0 punts)
  • Amb quantes de les següents obres ets sents confortable?
    Quartets i Quintets de Beethoven (Op. 59, 74, 95), Brahms, Debussy
    QUASI TOTS (2 punts); MOLTS (1 punt); POCS (0 punts))
  • Amb quantes de les següents obres ets sents confortable?
    Quartets de Beethoven (darrers opus), Shostakovich, Debussy
    QUASI TOTS (2 punts); MOLTS (1 punt); POCS (0 punts)

Calcula quin és el teu nivell d’acord amb el segon mètode

  • Més de 12punts = A
  • Entre 9 i 12 = B
  • Entre 5 i 8 = C
  • Per sota de 5 = D.
sdr

Primer mètode

  • D. “Novici”
    Puc llegir música a a primera vista i tinc un nivell instrumental bàsic. Tot just començo a explorar el repertori cambrític. Sóc capaç de llegir a primera vista peces senzilles a un tempo lent.
    Els meus reptes són: Sovint he d’alentir el tempo en passatges ràpits o més tècnics. A vegades em perdo.
    Els meus objectius són : Ser capaç de tocar sense parar-me massa sovint, escoltar cada vegada més la resta del grup i aprendre a liderar.
  • C. “Intermedi”
    Toco amb una afinació decent-digna-satisfactòria. Em sento còmode a un tempo moderat. Sóc relativament capaç d’escoltar el que toquen els altres membres del grup. Puc llegir a primera vista a un tempo moderat però en els passatges difícils em cal moderar el tempo.
    Els meus reptes són: Sovint he d’alentir el tempo en els passatges difícils. Sovint quedo absort en la meva pròpia part.
    Els meus objectius són: escoltar més el altres, millorar la meva capacitat de lideratge i millorar la meva tècnica en els passatges difícils.
  • B. “Avançat”
    Toco amb una afinació agradable. Si em perdo sóc capaç d’incorporar-me de nou. Puc llegir a primera vista a un tempo proper al que indica la partitura, excepte en passatges de dificultad tècnica. Sóc conscient del que fan les altres membres del grup i intento acoplar-me.
    Els meus reptes són: Els passatges difícils no són prou nets si els prenc a un tempo massa ràpit. De vegades el meu frasseig no és prou clar.
    Els meus objectius són: Tocar amb més matisadament, assimilar l’articulació del grup amb la meva i millorar la meva afinació i frasseig
  • A. “Experimentat”
    Tinc una afinació bonica. Soc capaç de tocar ràpit i net en passatges amb claus dificultoses i amb canvis de tessitura i de tempo. Tinc capacitat de liderar el grup. Puc llegir a primera vista tots els passatges de forma neta i al tempo requerit. Tinc oïda atenta de totes les parts del grup i sé exactament com han de sonar.Els meus reptes són: Vull contribuir a cohesionar el so del grup i ampliar la paleta de colors. Necessito millorar la meva afinació.Els meus objectius són: arribar a transmetre una interpretació convincent, ampliar la meva paleta de colors i enfocar l’atenció en els detalls.
  • Pro – Professional
    He fet tots els meus estudis de conservatori . Toco amb una afinació i dinàmiques acurades. Soc capaç de tocar la majoria dels passatges difícils de forma acurada i al tempo indicat. Tinc habilitats tècniques de grau superior. Puc llegir a primera vista tots els passatges al tempo de concert i amb un bon frasseig. Soc capaç de tocar les altres parts del conjunt si és necessari.
    Els meus reptes són : Adquirir l’hàbit de tocar simplement pel gust de fer-ho. Ser autocrític.
    Els meus objectius són: Tocar més sovint pel gust de fer-ho, inspirar els altres, formar en música de cambra.

Quina és la categoria a la qual pertanys tenint en compte el primer mètode?

I ja per acabar, fés una mitja entre el resultat obtingut amb el primer i el segon mètode i sabràs quin és el teu nivell nivell.

Nota: Pots utilitzar un signe + ó  – per a definir encara millor el teu nivell (B+, C– etc.)

Escriu el teu resultat en el